Khamis, Oktober 15, 2009

Adikku, Cikgu dan Dinasor

Suatu hari, pada malam yang dingin...

Terdengar telefon bimbit adikku berbunyi. Aku memandangnya. Dia hanya tersenyum memandangku. Aku mengangkat keningku kepadanya dan dia hanya mengangkat tangan tanda sabar.

"Kenapa tak angkat telefon tu?"

"Message je."

Aku hanya menganggukkan kepala sahaja mendengar jawapannya. Selepas itu dia bangun dari kerusinya dan melihat pesanan yang dihantar. Tiba-tiba adikku ketawa memecahkan keheningan malam. Aku memandangnya sekali lagi dan apabila melihat sahaja riak mukaku, dia berjalan menghampiriku lalu menunjukan pesanan yang dihantar oleh cikgunya.

"Jangan lupa suruh kawan-kawan datang pada esok hari. Ada pertandingan melawan catur peringkat kelas. Jangan lupa suruh mereka datang menyokong untuk kelas. Jangan jadi DINASOR pula..."

Setelah membaca pesanan itu, aku memandang adikku dengan tanda kurang mengerti maksud pesanan cikgunya itu. Kemudian dia menunjukan pesanan yang terbaru dia dapat.

"Betullah... DINASOR... tahu-tahu PUPUS..."

Aku memandang adikku sekali lagi setelah membaca pesanan cikgunya dan seperti adikku, aku juga turut ketawa memecahkan keheningan malam.




* Cerita ini tiada kena-mengena dengan yang hidup ataupun yang sudah meninggal. Kepada pembaca yang sering membaca entri ini, jangan cepat terasa dan memikirkan jauh-jauh apa yang tercatat di entri ini. Harap maaf jika ada yang terasa.

3 ulasan:

Azeem berkata...

adik ko yg mana? abg ko wat ape skrg?

zabad berkata...

abng aku keje la...
seperti yang aku cakap...
cerita ini tidak ada kena-mengena sama yang hidup atau yang mati...

Afiq Zulhilmi berkata...

wow, wahyu dah sampai.
tiba2 saja dapat ilham ye...
alolo...manis ayat

Catat Ulasan