Khamis, November 12, 2009

Merepek...

Maaf...
Jika bahasa ini kasar.

Suka hati kamu semualah nak cakap apa
aku sudah malas nak layan
sebabnya kamu semua pun tak betul
aku memang tak betul
apasal nak ikut aku

Aku tak pernah cakap
kamu semua yang cakap
aku ada sebut perkara itu
tapi ada batasnya

Kamu semua nak cakap pasal aku
kamu semua betul ke?
Kamu semua cakap
aku cakap tak sama dengan perbuatan
habis kamu semua tu, sama ke?
antara bicara dan perbuatan

Aku masih ingat apa yang aku cakap
dan memang ada masanya tidak akan
sama dengan perbuatan.
Ada sebabnya.

Kamu semua ingat ke
apa yang kamu semua cakap?
Kalau ingat kenapa mesti nak
belasah orang?

Aku memang tak baik
sebab tu aku belasah orang
tapi kamu semua kan baik
kenapa nak belasah orang?

aku memang macam kucing
ada masanya makan taiknya balik
tapi kucing tu makan ada sebab
tapi kamu semua aku tak tau la...
sebabnya kamu semua kan manusia.

2 ulasan:

Catat Ulasan