Isnin, September 07, 2009

Bingung Tak Dapat Diajar, Cerdik Tak Dapat Diikut

Suatu hari di Akademi Kuih Tradisional...

"Ian! Cuba kau dengar cakap aku sikit."

"Buat apa aku nak dengar cakap kau?"

"Aku tau... aku tak ada banyak kuih yang aku buat dekat luar tu. Tapi cuba kau dengar cakap aku sikit."

"Sedar pun diri kau tu tak ada banyak kuih yang terjual dekat luar tu. Hanya setakat kuih seri muka tu sahaja yang kau jual, buat apa aku nak dengar cakap kau." Bebel Ian kepada Maz.

Maz hanya menggelengkan kepalanya.

"Aku sedar aku ni tak sehebat kau... ada bermacam-macam kuih yang kau buat dekat luar tu dan ada yang dah terjual pun... tapi janganlah nak berlagak. Kau tu belajar lagi dekat sini." Balas Maz.

"Suka hati aku la. Setakat bagus dekat dalam akademi ni dan tidak dekat luar tu tak ada gunalah kau nak menegur aku. Pensyarah dalam ni bolehlah kau bodek."

"Suka hati kaulah Ian... malas aku nak tegur kau lagi."

Maz berlalu pergi meninggal Ian. Dalam hatinya masih tetap menganggap Ian sebagai kawannya.

2 ulasan:

Afiq Zulhilmi berkata...

hahaha
balas pantun aku.

sangka cerdik tetapi bengap
karya reject dikatakan pengalaman
kalau anda tidak bengap,
siapa yg selalu dikutuk azman

zabad berkata...

aku tak nak cakap kat dalam ni...
nanti aku cakap ngan ko...

Catat Ulasan