Ahad, September 13, 2009

7,000,000 Gelen Darah

KUALA LUMPUR, 11 SEPT : Satu kekecohan telah berlaku di salah satu tanah perkuburan di Kuala Lumpur. Kekecohan yang berlaku adalah disebabkan oleh ketidakpuasan hati hantu Pontianak atas kelancaran mulut hantu Pocong. Ini kerana, hantu Pocong telah membocorkan bajet darah yang ada di Institut Hantu Kebangsaan.

Mengikut keterangan seorang saksi yang melihat akan kekecohan itu, hantu Pocong telah mendedahkan kepada seluruh warga Institut Hantu Kebangsaan mengenai lebihan darah yang ada di institut tersebut. Sebanyak 7,000,000 gelen darah masih lagi tersimpan di institut itu.

Dengan terbongkarnya darah yang masih tersimpan di institut tersebut, banyak hantu-hantu di situ yang marah. Ini kerana, mereka terpaksa mencari darah di luar dengan mengganggu manusia yang melalui perkuburan itu. Jika darah yang tersimpan di institut tersebut masih banyak, mereka tidak perlu mengganggu manusia di luar itu.

"Kami hanya mahukan kepastian kepada ketua di Institut Hantu Kebangsaan iaitu Dato' Pontianak kenapa harus dirahsiakan mengenai darah yang masih banyak tersimpan kepada warga institut ini?" Bicara hantu Pocong kepada wartawan Fajar.

Bagaimanapun, kekecohan itu telah dileraikan oleh seorang ustaz yang melalui perkuburan itu dengan menyuruh hantu Pocong supaya bersabar dan tidak menghebahkan rahsia itu kepada manusia di luar. - Fajar.

2 ulasan:

Nur Fatiha Fadila berkata...

Haha, yang ini pasti Wardah faham. Lebih menarik ditulis dalam bentuk satira begini. Syabas, ini bukan sekadar cerita biasa tetapi sebuah karya.

zabad berkata...

terima kasih...
cuma menulis apa yang sudah dilihat dan didengarri...

Catat Ulasan