Ahad, Februari 14, 2010

Rupanya Dia Juga Menulis

Sudah hampir sebulan aku mengenali Jarago dan aku tidak menyangka bahawa umurnya baru 15 tahun. Aku mengenalinya di tunngle (sebuah software untuk peminat-peminat game dari seluruh dunia berkumpul) dan Jarago ini merupakan orang Slovakia. Aku tidak menyangka umurnya baru 15 tahun kerana cara dia chatting dalam tunggle, kelihatannya seperti umur 20 tahun ke atas.

Itu semua tiada masalah padaku. Apa yang menarik minatku ialah dia juga suka menulis. Sekarang dia dah ada satu novel. Tajuknya Racing ang Snow. Terdapat 20 bab di dalamnya. Cerita komedi katanya. Tetapi dia kata itu hanya suka-suka. Dia tidak memasarkan buku itu. Dia tidak tahu sama ada novelnya itu bagus atau tidak.

Aku menasihatnya agar cuba memasarkan bukunya itu. Mana tahu nasibnya baik, Bukunya laris di pasaran. Budak 15 tahun sudah rajin buat novel...



* Aku sendiri pun masih malas nak siapkan novel yang patut aku siapkan. Itu baru untuk tugasan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan