Ahad, Mei 03, 2009

Beruk Yang Sengal

Hatiku semakin buncah dan rusuh sementara fikiranku semakin ruwet. Apa yang harus aku lakukan. Adakah aku ni terlalu daif dengan apa yang berlaku sehingga sanggup aku mempercapakkan teguran-teguran mereka. Pada hal mereka cuba membantu aku. Lamun begitu mereka tetap setia mendengar rintihanku.

Katihku sering sahaja ingin pergi ke sana. Naluriku tidak pernah ugah walaupun sinarmu tidak dapat kumiliki. Hatiku tetap sali menantikan sinarmu. Aku mengharapkan sinarmu dapat menerangi dunia ini. Sinarmu tidak pernah perlina dari pandangan mataku walaupun kegelapan menerangi dunia ini. Aku akan ceratkan di hati ini bahawa hanya sinarmu yang akan berada di dunia ini. Aku amat mengharapkan, jemah, dunia ini berseri dengan kehadiran sinarmu.

"Woi! Kau tu dah la beruk... bercintalah dengan beruk.... Takkan nak bercinta dengan yang kau tak nampak tu? Bangang betul la."

"Kau tak boleh nak tengok aku senang kan," berkata Beruk kepada Cerpelai.

"Woi! Bangang, aku cuma tegur kau je... aku ni kan kawan kau. Aku takut... kalau-kalau nanti bila dahan tu sekah pun kau tak perasan. Nanti terjelepuk ke tanah, baru kau tahu. Majnun la kau jadinya nanti." Bidas Cerpelai pula.

Beruk hanya tersenyum. Dia mengerti maksud sahabatnya itu. Dia terasa dirinya bodoh. Lalu dia ketawa.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan